Aktivita 1.1.

 
Názov aktivity: Príprava tvorby Školského vzdelávacieho programu.
Špecifický cieľ: Tvorba Školského vzdelávacieho programu, učebného plánu a učebných osnov.
Cieľ aktivity: Ďalším vzdelávaním pedagogických zamestnancov získať kompetencie potrebné na premenu tradičnej školy na modernú. Rozvinúť psychologickú a duchovnú dimenziu osobnosti učiteľa prostredníctvom hlbšieho sebapoznania, efektívnejšie využívať osobné danosti v pedagogickom procese, zlepšiť komunikačné zručnosti, vytvoriť priestor pre osobnú skúsenosť so zážitkovou metódou, naučiť sa využívať zážitkové metódy vo vyučovacom procese, prevencia syndrómu vyhorenia u učiteľa, metodológia tvorby školského vzdelávacieho programu.
Trvanie aktivity: 5 mesiacov (10/2009 – 02/2010)
Popis aktivity: V rámci aktivity budú realizované činnosti:
• 1.1.1. Pracovná konferencia – Osobnosť učiteľa
• 1.1.2. Pracovná konferencia – Tvorba školského vzdelávacieho programu
Cieľová skupina: Učitelia školy: učitelia (11 osôb) – priemerný vek 40 rokov, 3 muži a 8 žien, s vysokoškolským vzdelaním
Koordinátor: Ing. Miroslav Poláček
Odbor.personál: 2 osoby
Výdavky: 5 251,86 EUR
Výstupy aktivity: • Metodický materiál zo školenia (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Pracovná konferencia – Osobnosť učiteľa – využitie: aktivita 1.2.
• Metodický materiál zo školenia (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Pracovná konferencia – Tvorba školského vzdelávacieho programu – využitie: aktivita 1.2.

 

Hodnotenie aktivity koordinátorom:

Cieľom aktivity bolo ďalším vzdelávaním pedagogických zamestnancov získať kompetencie potrebné na premenu tradičnej školy na modernú. Rozvinúť psychologickú a duchovnú dimenziu osobnosti učiteľa prostredníctvom hlbšieho sebapoznania, efektívnejšie využívať osobné danosti v pedagogickom procese, zlepšiť komunikačné zručnosti, vytvoriť priestor pre osobnú skúsenosť so zážitkovou metódou, naučiť sa využívať zážitkové metódy vo vyučovacom procese, prevencia syndrómu vyhorenia u učiteľa, metodológia tvorby školského vzdelávacieho programu.

Aktivita trvala 5 mesiacov a v rámci aktivity boli realizované činnosti:

1. Pracovná konferencia – Osobnosť učiteľa,

2. Pracovná konferencia – Tvorba školského vzdelávacieho programu.

Výstupom aktivity boli metodické materiály zo školenia.

Na pracovnej konferencii “Osobnosť učiteľa” sa učitelia venovali v prvej časti tvorbe metodických materiálov a to pracovných listov pre žiakov a školských testov zameraných na hodnotenie a klasifikáciu žiakov pre jednotlivé predmety a ročníky s využitím IKT. Následne jednotlivé skupín učiteľov prezentovali návrh metodických materiálov. Ďalšia časť pracovnej konferencie bola venovaná didaktickým testom, formulácii testových úloh, špecifickej tabuľke, metodike tvorby testu, hodnoteniu testov a položkovej analýze. V ďalšej časti boli vyučujúci oboznámení s niektorými modernými vyučovacími metódami učiteľov a to: Sokratovská metóda, metóda kladenia otázok, písomné práce – eseje, inscenačná metóda, heuristika, brainstorming, kooperatívne vyučovanie a projektové vyučovanie. Syndróm vyhorenia učiteľa, metódy a techniky prevencie syndrómu vyhorenia, záťaž -stres, fázy procesu vyhorievania, spôsoby zvládania vyhorievania v učiteľskom povolaní a odporúčania pre učiteľskú prax boli pre vyučujúcich veľmi podnetné. Na záver pracovnej konferencie prednášajúci rozobral osobnosť učiteľa v súčasnosti, tvorivú a netvorivú atmosféru pri výchove a vzdelávaní, druhy a formy vzdelávaní a kreditný systém pedagógov v súčasnej aktuálnej legislatíve.

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” bola zameraná na metodiku tvorby školského vzdelávacieho programu, rozvíjanie kľúčových kompetencií, zmena prístupu a obsahu vzdelávania, posilnenie autonómie a zodpovednosti škôl za vlastnú ponuku vzdelávacích aktivít, nová dimenzia kontroly a hodnotenia kvality výchovy a vzdelávania škôl. V ďalšej časti bol rozobraný štátny vzdelávací program jeho charakteristika, hlavné princípy tvorby ŠVP, kurikulárne dokumenty na dvoch úrovniach – štátnej a školskej. Ďalšia časť konferencie sa venovala postupu pri tvorbe Školského vzdelávacieho programu- jednotlivé fázy, prípravná, východiská pre tvorbu programu, vlastná tvorba, spracovanie jednotlivých častí programu, zostavenie koordinačného tímu. Na záver konferencie bola rozobraná SWOT analýza aktuálneho stavu → kde sme teraz / Zameranie, priority, ciele školy → kam smerujeme / Stratégia školy, výučby → ako to dosiahneme / Obsah výučby → čo k tomu využijeme / Autoevalvačná činnosť školy → ako zistíme, že sa to darí.

Pracovné konferencie pomohli učiteľom sa teoreticky pripraviť na samotnú tvorbu Školského vzdelávacieho programu.

Začiatok realizácie projektu

Škola začala realizáciu aktivít projektu.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Osobnosť učiteľa v súčasnosti, Tvorivá a netvorivá atmosféra pri výchove a vzdelávaní, Druhy a formy vzdelávaní, kreditný systém pedagógov v súčasnej aktuálnej legislatíve.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Syndróm vyhorenia učiteľa, Metódy a techniky prevencie syndrómu vyhorenia, Záťaž-stres, pracovná záťaž-pracovný stres, Burn out efekt, fázy procesu vyhorievania, Spôsoby zvládania vyhorievania v učiteľskom povolaní, Odporúčania pre učiteľskú prax, dotazníky, sebareflex.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Niektoré moderné vyučovacie metódy učiteľov, Sokratovská metóda, metóda kladenia otázok, písomné práce-eseje, inscenačná metóda, heuristika, brainstorming, kooperatívne vyučovanie, projektové vyučovanie.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Aplikácia vyučovacích metód práce do konkrétnych vyučovacích hodín pre jednotlivé ročníky a predmety, prezentácia učiteľov, Tematický list, rozvrhnutie činností, pracovný list pre žiakov, metodický postup pre učiteľa.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Tematický list, rozvrhnutie činností, pracovný list pre žiakov, metodický postup pre učiteľa, charakteristika didaktických tesov, výchovno-vzdelávacie ciele (Bloomova, Nemierková taxonómomia), vlastnosti a druhy didaktických testov, formulácia testových úloh, špecifická tabuľka, metodika tvorby testu, hodnotenie testov, celkové skóre a klasifikácia, položková analýza.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Tvorba metodických materiálov: Pracovných listov pre žiakov a školských testov zameraných na hodnotenie a klasifikáciu žiakov pre jednotlivé predmety a ročníky 1.a 2.stupňa s využitím IKT, Prezentácia návrhu metodických materiálov jednotlivých skupín učiteľov.

Osobnosť učiteľa

Pracovná konferencia “Osobnosť učiteľa” – Tvorba metodických materiálov: Pracovných listov pre žiakov a školských testov zameraných na hodnotenie a klasifikáciu žiakov pre jednotlivé predmety a ročníky 1.a 2.stupňa s využitím IKT, Prezentácia návrhu metodických materiálov jednotlivých skupín učiteľov.

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Metodika tvorby Školského vzdelávacieho programu- pred reformou vzdelávania, reforma vzdelávania – rozvíjanie kľúčových kompetencií, zmena prístupu a obsahu vzdelávania, posilnenie autonómie a zodpovednosti škôl za vlastnú ponuku vzdelávacích aktivít, nová dimenzia kontroly a hodnotenia kvality výchovy a vzdelávania škôl, Štátny vzdelávací program – charakteristika, hlavné princípy […]

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Metodika tvorby Školského vzdelávacieho programu- pred reformou vzdelávania, reforma vzdelávania – rozvíjanie kľúčových kompetencií, zmena prístupu a obsahu vzdelávania, posilnenie autonómie a zodpovednosti škôl za vlastnú ponuku vzdelávacích aktivít, nová dimenzia kontroly a hodnotenia kvality výchovy a vzdelávania škôl, Štátny vzdelávací program – charakteristika, hlavné princípy […]

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia “” Tvorba školského vzdelávacieho programu “” – Postup pri tvorbe Školského vzdelávacieho programu- jednotlivé fázy, prípravná, východiská pre tvorbu programu, vlastná tvorba, spracovanie jednotlivých častí programu, zostavenie koordinačného tímu – koordinátor, ďalší spolupracovníci tímov, vzdelávanie pedagogických zamestnancov, kontinuálne vzdelávanie podľa aktuálnej legislatívy.

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Štátny vzdelávací program, autoevalvácia školy, SWOT analýza, analýza rozhodujúcich faktorov regiónu.

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Spracovanie jednotlivých častí programu: SWOT analýza aktuálneho stavu → kde sme teraz / Zameranie, priority, ciele školy → kam smerujeme / Stratégia školy, výučby → ako to dosiahneme / Obsah výučby → čo k tomu využijeme / Autoevalvačná činnosť školy → ako zistíme, že sa to […]

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Štruktúra Školského vzdelávacieho programu- Úvodné identifikačné údaje, Vymedzenie vlastných cieľov a poslania výchovy a vzdelávania, Vlastné zameranie školy, Profil absolventa, Charakteristika školského vzdelávacieho programu, Učebný plán, Učebné osnovy (moduly pre všetky predmety), Učebné zdroje, Podmienky na uskutočnenie vzdelávacieho programu, Základné podmienky vzdelávania žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími […]

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Charakteristika programu, organizácia výučby- metódy, formy a prístupy uplatňované pri vyučovaní, zdravotné požiadavky na žiaka, požiadavky na bezpečnosť a hygienu pri práci, požiadavky, podmienky a predpoklady žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, učebný plán – voliteľné hodiny, prierezové témy.

Tvorba školského vzdelávacieho programu

Pracovná konferencia ” Tvorba školského vzdelávacieho programu ” – Učebné osnovy ŠkVP, charakteristika vyučovacieho predmetu,, ciele vyuč. predmetu, výchovno-vzdelávacie stratégie, obsah vzdelávania, hodnotenie prospechu a vzdelávania, základné pravidlá klasifikácie, systém kontroly a hodnotenia, nástroje evalvácie, portfólio.

Ukončenie realizácie aktivity

Škola úspešne ukončila realizáciu aktivity, a to v rámci schváleného harmonogramu, s dosiahnutím plánovaného cieľa, plánovaných výstupov a naplnením ba prekročením plánovaných hodnôt merných ukazovateľov.

Ukončenie realizácie aktivity a celého projektu

Škola úspešne ukončila realizáciu aktivity, a to v rámci schváleného harmonogramu, s dosiahnutím plánovaného cieľa, plánovaných výstupov a naplnením ba prekročením plánovaných hodnôt merných ukazovateľov.