Aktivita 3.7.

Prehľad kľúčových udalostí a výsledkov činnosti uskutočnenej v rámci realizácie aktivity Pamiatky okolo nás

okt 102016
 

5.ročník – Dejepis
V rámci vyučovacej hodiny bola využitá prezentácia Pamiatky okolo nás, v ktorej si hlavné úlohy zahrali žiaci našej školy. Prostredníctvom nej si oživili spomienky keď navštívili miesta so starými domami. V malých testových úlohách a pracovných listoch si overili svoje poznatky z hudobnej výchovy a výtvarnej výchovy. Záver sa niesol v dobrej nálade.

feb 122014
 

5. ročník – Dejepis
Na vyučovacej hodine žiaci pracovali s IKT tabuľou, na ktorej sa im otvorila prezentácia ‘Pamiatky okolo nás’. Počas vysvetľovania učiva žiaci zároveň sledovali prezentáciu o spišských mestách, ktorý im priblížil vysvetľovanú problematiku. Následne žiaci hlasovacím zariadením hlasovali za správnu odpoveď v testovej časti, ktorý im následne vyhodnotil mieru ich správnych odpovedí. V závere hodiny žiaci pracovali aj s pracovnými listami. Využili sme aj publikáciu – 700 slovenských hradov , zámkov …- Ján Lacika.

jan 152014
 

5. ročník – Dejepis
Žiaci si najprv zopakovali informácie o bývaní pomocou teoretickej časti z prezentácie ‘Chráňme dedičstvo našich predkov’ a neskôr pomocou individuálnej práce s testovou časťou prezentácie zistili aké získali vedomostí a poznatky.
Pracovné listy vypracoval každý sám a potom si navzájom opravovali a zároveň rozprávali o tom ako sa bývalo v minulosti a porovnávali so súčasnosťou, mohli sa k tomu ešte vrátiť. Práca s listami bola veľmi zaujímavá, pretože tam mali aj dokresľovať a zaujala ich hlavne tajnička.

jan 142014
 

8. ročník – Dejepis
V rámci hodiny zameranej na upevňovanie vedomostí, bol využitý interaktívny modul s názvom prezentácia ‘Pamiatky okolo nás’ /Ľubovniansky hrad a Niedzecký zámok/ .
Žiaci si najprv zopakovali informácie , porovnávali život na hrade a zámku pomocou teoretickej časti modulu a neskôr pomocou individuálnej práce s testovou časťou modulu zistili mieru svojich vedomostí. Pri testovej častí používali hlasovacie zariadenie, čo bola pre nich novinka, spolu sme si potom test vyhodnotili. Na záver sme si ešte urobili test ktorý bol za modulom.
Test im vyhodnotil správnosť testových položiek automaticky, v závere zistili svoju percentuálnu úspešnosť v teste.

nov 132013
 

9. ročník – Dejepis
Na hodine dejepisu vyučujúca priblížila počas expozičnej fázy vyučovania problematiku života v SR. Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali interaktívny modul o živote na dedine, ako žili, čo robili, kde bývali a aké podmienky mali na život.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test v module, v úlohách si vyberali z odpovedí, ktorých správnosť bola vyhodnocovaná automaticky. Žiaci pracovali s modulom každý sám v počítačovej učebni.

mar 152013
 

8. ročník – Slovenský jazyk
Cieľom hodiny bolo upevniť vedomosti žiakov o literárnom pojme denník a pridať informácie o živote A. M. Beňovského.
Zdôrazniť najmä fakt, že aj náš kraj je spojený s jeho dobrodružným životom. Na to žiaci prišli po otvorení a prezretí prezentácie ‘Čo spája kráľa Madagaskaru s Ľubovnianskym hradom’ na interaktívnej tabuli.

dec 102012
 

5. ročník – Dejepis
Na záver tematického celku a v rámci zopakovania a upevnenia si učiva bola použitá prezentácia ‘Ľudová architektúra’ a knihy o architektúre, Drevenice v Haligovciach a vo Veľkej Lesnej.
Žiaci si najprv zopakovali informácie v teoretickej časti vzdelávacieho modulu, čím si upevnili svoje poznatky.
Záver bol veľmi zaujímavý, žiaci sa zahrali na architektov a robili makety a plány domov.
Pracovali v skupinách a makety vytvárali podľa oblasti a vývoja.

mar 122012
 

7. ročník – Dejepis
V rámci hodiny zameranej na upevňovanie vedomostí z tematického celku Habsburská monarchia v novoveku bol využitý interaktívny modul s názvom ‘Mária Terézia’ a prezentácia ‘Pamiatky okolo nás’ /Ľubovniansky hrad a Niedzecky zámok/ .
Žiaci si najprv zopakovali informácie o živote a diele Márie Terézie, najmä reformy, porovnávali život na hrade a zámku pomocou teoretickej časti modulu a neskôr pomocou individuálnej práce s testovou časťou modulu zistili mieru svojich vedomostí.
Pri testovej častí používali hlasovacie zariadenie, čo bola pre nich novinka, spolu sme si potom test vyhodnotili.
Na záver sme si ešte urobili test ktorý bol za modulom.
Test im vyhodnotil správnosť testových položiek automaticky, v závere zistili svoju percentuálnu úspešnosť v teste.

feb 172012
 

6. ročník – Regionálna výchova
Na hodine regionálnej výchovy vyučujúca priblížila počas expozičnej fázy vyučovania problematiku heraldiky .
Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali prezentáciu spišské mesta a ich erby, hlavné sa zamerali na vývoj erbu a čo je charakteristické pre jeho vývoj.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test, v úlohách si vyberali z odpovedí. Žiaci v závere navrhovali aj svoje erby.

feb 012012
 

5. ročník – Dejepis
Na vyučovacej hodine žiaci pracovali s IKT tabuľou, na ktorej sa im otvorila prezentácia ‘Pamiatky okolo nás’.
Počas vysvetľovania učiva žiaci zároveň sledovali prezentáciu o spišských mestách, ktorý im priblížil vysvetľovanú problematiku.
Následne žiaci hlasovacím zariadením hlasovali za správnu odpoveď v testovej časti, ktorý im následne vyhodnotil mieru ich správnych odpovedí.
V závere hodiny žiaci pracovali aj s pracovnými listami.
Využili sme aj publikáciu – 700 slovenských hradov , zámkov …- Ján Lacika.