Aktivita 3.1.

Prehľad kľúčových udalostí a výsledkov činnosti uskutočnenej v rámci realizácie aktivity Chráňme dedičstvo našich predkov

feb 222017
 

7. ročník – Výtvarná výchova
Aj v tejto triede na záver tematického celku a v rámci zopakovania a upevnenia si učiva bola použitá prezentácia Ľudová architektúra a knihy o remeslách..
Žiaci si najprv zopakovali informácie v teoretickej časti modulu, čím si upevnili svoje poznatky. Záver bol veľmi zaujímavý, žiaci sa zahrali na remeselníkov a vytvárali predmety dennej spotreby ktoré niekedy ľudia používali pre svoj život. Žiak pracoval každý sám, každý sám bol svoj remeselník a platilo heslo ‘Remeslo má zlaté dno’.

feb 132017
 

5. ročník – Dejepis
V rámci vyučovacej hodiny bola využitá prezentácia Chráňme dedičstvo našich predkov, v ktorej si hlavné úlohy zahrali žiaci našej školy. Prostredníctvom nej si oživili spomienky kde sme spali, sedeli a hrali sa. V malých testových úlohách a pracovných listoch si overili svoje poznatky z hudobnej výchovy a výtvarnej výchovy. Záver sa niesol v dobrej nálade.

jan 172017
 

5. ročník – Slovenský jazyk
Na hodine žiaci rozprávali, čo všetko o kolede vedia – všetky informácie sme zapisovali na obrázok kresleného betlehemu na interaktívnej tabuli. Odpovedali na otázky, prečo práve betlehem je najdôležitejší, čo znamená koleda v ich živote, kedy sa koledy počúvajú, ako vznikli. Vyvodili sme definíciu koledy ako literárneho pojmu. V záverečnej fáze hodiny sme besedovali o miestnych zvykoch a tradíciách. Na interaktívnej tabuli sme si premietli prezentáciu Betlehemská hra a pozreli si záznam ľudovej hry, s ktorou aj v súčasnosti chodievajú mladí chlapci koledovať na Štedrý deň.

jan 162017
 

5. ročník – Dejepis
Na vyučovacej hodine žiaci pracovali s IKT tabuľou, na ktorej sa im otvorila prezentácia Pamiatky okolo nás. Počas vysvetľovania učiva žiaci zároveň sledovali prezentáciu o spišských mestách, ktorý im priblížil vysvetľovanú problematiku. Následne žiaci hlasovacím zariadením hlasovali za správnu odpoveď v testovej časti, ktorý im následne vyhodnotil mieru ich správnych odpovedí. V závere hodiny žiaci pracovali aj s pracovnými listami.

dec 222016
 

8. ročník – Slovenský jazyk
Na hodine žiaci rozprávali, čo všetko o kolede vedia – všetky informácie sme zapisovali na obrázok kresleného betlehemu na interaktívnej tabuli. Odpovedali na otázky, prečo práve betlehem je najdôležitejší, čo znamená koleda v ich živote, kedy sa koledy počúvajú, ako vznikli. Vyvodili sme definíciu koledy ako literárneho pojmu. V záverečnej fáze hodiny sme besedovali o miestnych zvykoch a tradíciách. Na interaktívnej tabuli sme si premietli prezentáciu Betlehemská hra a pozreli si záznam ľudovej hry, s ktorou aj v súčasnosti chodievajú mladí chlapci koledovať na Štedrý deň.

dec 122016
 

5. ročník – Dejepis
V rámci vyučovacej hodiny bola využitá prezentácia Pamiatky okolo nás, v ktorej si hlavné úlohy zahrali žiaci našej školy. Prostredníctvom nej si oživili spomienky keď navštívili mestá na Spiši. V malých testových úlohách a pracovných listoch si overili svoje poznatky z hudobnej výchovy a výtvarnej výchovy. Záver sa niesol v dobrej nálade.

apr 192016
 

6.ročník – Dejepis
Žiaci si najprv zopakovali informácie o bývaní pomocou teoretickej časti z prezentácie ‘Chráňme dedičstvo našich predkov’ a neskôr pomocou individuálnej práce s testovou časťou prezentácie zistili aké získali vedomostí a poznatky.
Pracovné listy vypracoval každý sám a potom si navzájom opravovali a zároveň rozprávali o tom ako sa bývalo v minulosti a porovnávali so súčasnosťou, mohli sa k tomu ešte vrátiť. Práca s listami bola veľmi zaujímavá, pretože tam mali aj dokresľovať a zaujala ich hlavne tajnička.

mar 112016
 

6.ročník – Regionálna výchova
Cieľom tejto aktivity bolo pochopiť a spoznať spôsob života našich prastarých rodičov a ich každodenné činnosti. Žiaci sa týmto spôsobom dozvedeli ako naši predkovia kedysi žili, čo sme si z ich zvykov ponechali. Dozvedeli sa o pôvode a vzniku dreveníc, ktorých je v týchto sledovaných obciach neúrekom. Prezentácia je doplnená aj o rôzne zaujímavé videá, pohľad do vnútra drevenice. V závere si žiaci svoje získané vedomosti overili v krátkom kvíze.

jan 112016
 

5.ročník – Dejepis
Žiaci si najprv zopakovali informácie o bývaní pomocou teoretickej časti z prezentácie ‘Chráňme dedičstvo našich predkov’ a neskôr pomocou individuálnej práce s testovou časťou prezentácie zistili aké získali vedomostí a poznatky.
Pracovné listy vypracoval každý sám a potom si navzájom opravovali a zároveň rozprávali o tom ako sa bývalo v minulosti a porovnávali so súčasnosťou, mohli sa k tomu ešte vrátiť. Práca s listami bola veľmi zaujímavá, pretože tam mali aj dokresľovať a zaujala ich hlavne tajnička.

dec 162015
 

8.ročník – Výchova umením
Počas hodiny Výtvarnej výchovy si žiaci zopakovali poznatky z dejín výtvarného umenia a detailnejšie sa oboznámili s barokovou kultúrou, čo im pomohlo k tomu, aby dokázali stvárniť konkrétny námet – Anjela. Modul Dejiny výtvarného umenia, ktorý sme pri tejto príležitosti využili im bližšie objasnil hlavné znaky a typické barok. Spoločné hodnotenie v závere hodiny prispelo k správnemu pochopeniu barokových zákonov spomínaného obdobia.