Aktivita 1.2.

 
Názov aktivity: Tvorba Školského vzdelávacieho programu.
Špecifický cieľ: Tvorba Školského vzdelávacieho programu, učebného plánu a učebných osnov.
Cieľ aktivity: Využitím získaných kompetencií inovovať obsah a metódy a skvalitniť výstupy vzdelania ich priblížením k praktickému životu. V rámci školského vzdelávacieho programu vytvoriť učebný plán ZŠ a učebné osnovy, vytvoriť časovo-tematické plány pre predmety a overenie v praxi.
Trvanie aktivity: 22 mesiacov (10/2009 – 07/2011)
Popis aktivity: V rámci aktivity budú realizované činnosti:
• 1.2.1. Vlastné spracovanie Školského vzdelávacieho programu
• 1.2.2. Vytvorenie školského učebného plánu
• 1.2.3. Vypracovanie učebných osnov
• 1.2.4. Vypracovanie časovo-tematických plánov
Cieľová skupina: Učitelia školy: učitelia (11 osôb) – priemerný vek 40 rokov, 3 muži a 8 žien, s vysokoškolským vzdelaním
Žiaci školy: žiaci (125 osôb) – vek 6-15 rokov
Koordinátor: Ing. Miroslav Poláček
Odbor.personál: 11 osôb
Výdavky: 13 723,21 EUR
Výstupy aktivity: • Školský vzdelávací program (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Vlastné spracovanie Školského vzdelávacieho programu
• Školský učebný plán (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Vytvorenie školského učebného plánu
• Učebné osnovy (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Vypracovanie učebných osnov
• Plány (tematický plán: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Vypracovanie časovo-tematických plánov

 

Hodnotenie aktivity koordinátorom:

Cieľom aktivity bolo využitím získaných kompetencií inovovať obsah a metódy a skvalitniť výstupy vzdelania ich priblížením k praktickému životu. V rámci školského vzdelávacieho programu vytvoriť učebný plán ZŠ a učebné osnovy, vytvoriť časovo-tematické plány pre predmety a overenie v praxi.

Aktivita trvala 22 mesiacov a v rámci aktivity boli realizované činnosti:

• Vlastné spracovanie Školského vzdelávacieho programu,

• Vytvorenie školského učebného plánu,

• Vypracovanie učebných osnov,

• Vypracovanie tematických výchovno-vzdelávacích plánov.

V úvode aktivity sa stretli koordinátor s odbornými pracovníkmi, učitelia boli rozdelení do skupín a boli im zadané jednotlivé úlohy pri vypracovávaní školského vzdelávacieho programu. Odborní pracovníci na spoločných stretnutiach overovali súlad vypracovaných tém so štátnym vzdelávacím programom. Vyjadrovali sa k vypracovaným témam, ktoré sa dopĺňali podľa pripomienok a následne odsúhlasovali jednotlivé vypracované témy a kompletizovali ich do konečnej podoby. Na ďalších stretnutiach odborní pracovníci spoločne spracovávali V. tému zo ŠkVP – “Školský učebný plán”. Po vzájomnej konzultácii boli do učebného plánu doplňované predmety a počty hodín v jednotlivých ročníkoch. Dbali sme nato, aby sa dodržali stanovené počty hodín a aby bola dodržaná kvalifikovanosť učiteľov.

Vypracovanie učebných osnov bolo ďalším cieľom tejto aktivity. Vyučujúci z jednotlivých predmetov postupne spracovávali učebné osnovy na jednotlivé predmety podľa predtým odsúhlaseného Školského učebného plánu, ktoré sú súčasťou ŠkVP. Spracované učebné osnovy boli následne odsúhlasené v predmetových komisiách a metodickom združení.

V závere aktivity učitelia spracovávali k učebným osnovám tematické výchovno-vzdelávacie plány.

Takto spracovaný komplex materiálov slúžil vyučujúcim v nasledovnom školskom roku na overenie v praxi.

Začiatok realizácie projektu

Škola začala realizáciu aktivít projektu.

Stretnutie koordinátora s odbornými pracovníkmi

Na stretnutí koordinátor spolu s odbornými pracovníkmi rozdeľovali II. a III. časti ŠkVP s názvom: “Charakteristika školského vzdelávacieho programu” a “Vnútorný systém kontroly a hodnotenia” na podkapitoly podľa ŠVP a následne koordinátor zadelil spracovanie jednotlivých podkapitol odborným pracovníkom.

Stretnutie odborných pracovníkov

Na zrealizovanom stretnutí sme spracovávali  tému “Zameranie školy a stupeň  vzdelávania” k všeobecnej charakteristike Školského vzdelávacieho programu. Čo je zameraním a poslaním školy, škola má vychádza aj s potrieb regiónu, posilnenie predmetov, ktoré vychádzajú z potrieb a požiadaviek profilácie školy. Škola bude  zameraná na výučbu cudzích jazykov od prvého ročníka. Škola má veľmi dobré materiálne […]

Stretnutie odborných pracovníkov

Na stretnutí odborní pracovníci spoločne spracovávali tému: “Začlenenie prierezových tém” z II. časti ŠkVP

Stretnutie odborných pracovníkov

Na stretnutí odborní pracovníci spoločne spracovávali tému: “Hodnotenie vzdelávacích výsledkov práce žiakov” z III. časti ŠkVP. Súčasťou tejto témy boli aj tieto časti: Ďalšie zásady hodnotenuia, Základné východiská hodnotenia žiakov a Kritéria hodnotenuia žiakov. Ďalej sa odborní pracovníci dohodli, že súčasťou hodnotenia bude aj sebahodnotenie žiakov, ktoré bude orientované na rozvoj kľúčových kompetencií.

Stretnutie odborných pracovníkov

“Na zrealizovanom stretnutí sme spracovávali tému “”Pedagogický princíp školy “” k časti ŠkVP. Školský vzdelávací program je orientovaný na žiaka, rešpektuje jeho individuálne potreby, poskytuje bezpečie, spolupatričnosť, potrebné ocenenia a sebarealizáciu. Umožňuje tvorivú prácu žiakov a učiteľov. Akceptuje vedomosti žiakov. Pri tvorbe školského vzdelávacieho programu sme vychádzali z cieľov štátneho vzdelávacieho programu, podmienok školy, zloženia […]

Stretnutie odborných pracovníkov

Na stretnutí odborní pracovníci spoločne spracovávali tému: “Hodnotenie školy” z III. časti ŠkVP – Vnútorný systém kontroly a hodnotenia. Dohodli sa, že kritériom bude spokojnosť žiakov, rodičov, učiteľov a kvalita výsledkov. V ďalšej časti stretnutia bola vypracovaná tabuľka Autoevalvácie školy, ktorá sa člení na: oblasti autoevalvácie, ciele a kritéria, nástroje, časový rozvrh autoevalvačných činností a […]

Stretnutie odborných pracovníkov

Na uskutočnenom stretnutí sme spracovávali tému “Pedagogické stratégie” k časti ŠkVP – Vnútorný systém kontroly a hodnotenia V oblasti kognitívnej a psychomotorickej je našim cieľom rozvíjať tvorivé myslenie, aktivitu, samostatnosť a sebahodnotenie. Organizácia práce na vyuč. hodinách. Metódy, formy práce ktorých používanie vedie k motivácii a usmerňovaní žiakov na vyučovaní a učení. Osobnostný a sociálny […]

Stretnutie odborných pracovníkov

Na zrealizovanom stretnutí sme spracovávali tému “”Profil absolventa”” k časti ŠkVP – Vnútorný systém kontroly a hodnotenia. Absolvent našej školy má byť schopný: nadobudnúť základné vedomosti a zručnosti, byť schopný konštruktívne riešiť problémy náboženského, pracovného, ekologického a spoločenského charakteru, vedieť komunikovať v dvoch svetových jazykoch (na základnej úrovni), vytvárať dobré medziľudské vzťahy.

Stretnutie odborných pracovníkov

Na stretnutí odborní pracovníci spoločne spracovávali tému: “Začlenenie prierezových tém” z II. časti ŠkVP.

Stretnutie odborných pracovníkov

Na stretnutí odborní pracovníci spoločne spracovávali tému: “Vnútorný systém kontroly a hodnotenia zamestnancov” z III. časti ŠkVP.

Stretnutie odborných pracovníkov

Odborní pracovníci na spoločnom stretnutí overovali súlad vypracovaných tém so štátnym vzelávacím programom. Vyjadrovali sa k vypracovaným témam, ktoré sa doplňali podľa pripomienok a následne odsúhlasovali jednotlivé vypracované témy a kompletizovali ich do konečnej podoby.

Stretnutie odborných pracovníkov

Na stretnutí odborní pracovníci spoločne spracovávali V. tému zo ŠkVP – “Školský učebný plán”. Po vzájomnej konzultácii boli do učebného plánu doplňované predmety a počty hodín v jednotlivých ročníkoch. Dbali sme nato, aby sa dodržali stanovené počty hodín a aby bola dodržana kvalifikovanosť učiteľov.

Ukončenie realizácie aktivity

Škola úspešne ukončila realizáciu aktivity, a to v rámci schváleného harmonogramu, s dosiahnutím plánovaného cieľa, plánovaných výstupov a naplnením ba prekročením plánovaných hodnôt merných ukazovateľov.

Ukončenie realizácie aktivity a celého projektu

Škola úspešne ukončila realizáciu aktivity, a to v rámci schváleného harmonogramu, s dosiahnutím plánovaného cieľa, plánovaných výstupov a naplnením ba prekročením plánovaných hodnôt merných ukazovateľov.

Počúvanie hudby

9. ročník – Hudobná výchova
Pri preberaní témy J. S. Bach žiaci na interaktívnej tabuli vyhľadávali skladby autora a vypočuli sme si ich cez domáce kino zakúpené v rámci projektu.
Využitím domáceho kina mali žiaci z počúvania umelecký zážitok.

Počúvanie skladieb

6. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní tvorby skladateľa J. S. Bacha sme si na vyučovacom predmete hudobná výchova vypočuli skladby cez domáce kino zakúpené v rámci projektu.
Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Počúvanie skladieb

6. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní skladby ‘5. symfónia A MOL’ skladateľa L. Van Beethovena sme si na vyučovacom predmete hudobná výchova vypočuli skladby cez domáce kino zakúpené v rámci projektu.
Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Počúvanie skladieb

6. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní ukážok skladieb z romantickej opery sme si na vyučovacom predmete hudobná výchova využili domáce kino zakúpené v rámci projektu.
Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Spievanie moderných piesni

9. ročník – Hudobná výchova
Pri preberaní témy ‘Moderné smery súčasnosti’ sme so žiakmi mali hodinu v altánku, ktorý bol zhotovený v rámci projektu.
Žiaci sa v prírode rozospievali a predstavili tak v piesňach rôzne moderné smery.

Počúvanie hudby – internet

9. ročník – Hudobná výchova
Na hodine hudobnej výchovy sme si vypočuli skladby, ktoré si žiaci sami vyhľadávali na interaktívnej tabuli cez internet.
Sklady sme si vypočuli cez domáce kino zakúpené v rámci projektu.
Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Akú hudbu počúvajú žiaci?

7. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní ukážok skladieb ktoré žiaci najčastejšie počúvajú sme na vyučovacom predmete hudobná výchova využili domáce kino zakúpené v rámci projektu. Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Rock and roll – počúvanie skladieb

7. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní skladieb ‘ROCK AND ROLL’, ktoré žiaci vyhľadávali na interaktívnej tabuli cez internet sme si ich na vyučovacom predmete hudobná výchova vypočuli cez domáce kino zakúpené v rámci projektu.
Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Muzikál – pozeranie ukážok

9. ročník – Hudobná výchova
Na interaktívnej tabuli sme so žiakmi pozerali ukážky z muzikálov.
Využili sme aj domáce kino zakúpené v rámci projektu, aby zážitok z pozerania muzikálu bol dokonalý.

Pozeranie muzikálu Rebelové

7. ročník – Hudobná výchova
Na interaktívnej tabuli sme so žiakmi pozerali muzikál Rebelové.
Využili sme aj domáce kino zakúpené v rámci projektu, aby zážitok z pozerania muzikálu bol dokonalý.

Austrália – test

6. ročník – Geografia
Na vyučovacej hodine si žiaci v PC učebni overili svoje vedomosti z celku Austrália. Žiaci si počas vyučovacej hodiny vypracovali interaktívny test v programe Captivate.

Upevňovanie učiva

7. ročník – Geografia
Na vyučovacej hodine sme upevňovali učivo z tematického celku Afrika. Pri opakovaní sme využili pripravený modul z projektu s názvom Afrika v kocke. Žiaci si tak upevnili učivo. Vzdelávací modul bol doplnený obrazovým materiálom. Premietli sme ho prostredníctvom interaktívnej tabule.

Pomer

7. ročník – Matematika
Na vyučovacej hodine sme využili pri sprístupnení učiva vzdelávací modul s názvom Pomer. Využili sme v úvode hlavne teoretickú časť. V závere hodiny sme využili aj testovú časť na overenie pochopenia sprístupneného učiva. Modul sme spustili prostredníctvom interaktívnej tabule.

Priama a nepriama úmernosť

7. ročník – Matematika
Na vyučovacej hodine sme využili pripravený modul s názvom Pomer, priama a nepriama úmernosť. Modul slúžil ako pomôcka pri sprístupnení učiva a následne jeho upevňovaní. Modul sme premietli prostredníctvom interaktívnej tabule.

Slovensko vstupuje do čs. štátu

9.ročník – Dejepis
Na hodine dejepisu vyučujúca priblížila počas expozičnej fázy vyučovania problematiku života v SR. Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali interaktívny modul o živote na dedine, ako žili čo robili, kde bývali a aké podmienky mali na život.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test v module, v úlohách si vyberali z odpovedí, ktorých správnosť bola vyhodnocovaná automaticky. Žiaci pracovali s modulom v každý sám v počítačovej učebni.

Hlavní predstavitelia baroka – Bach

6. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní tvorby skladateľa J. S. Bacha, sme si na vyučovacom predmete – Hudobná výchova vypočuli skladby cez domáce kino zakúpené v rámci projektu. Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.

Hlavní predstavitelia klasicizmu – Haydin, Mozart, Beethoven

6. ročník – Hudobná výchova
Pri počúvaní skladby ‘5.symfónia a-mol’ hudobného skladateľa Ludwiga van Beethovena sme si na vyučovacom predmete Hudobná výchova vypočuli skladby cez domáce kino zakúpené v rámci projektu. Kvalitné prehranie nahrávok bolo umeleckým zážitkom pre žiakov.