3. ročník – Vlastiveda
V expozičnej časti hodiny sme využili na spestrenie vzdelávacieho procesu elektronickú kroniku, v ktorej si žiaci prezreli jednotlivé kapitoly s obrázkovým materiálom, urobili si potrebné poznámky a náčrt, ako má kronika vyzerať.
Aktivita 3.6.
Prehľad kľúčových udalostí a výsledkov činnosti uskutočnenej v rámci realizácie aktivity Oživovanie starých zvykov a tradícii
3. ročník – Pracovné vyučovanie
Po zapnutí interaktívnej tabule a následne elektronickej kroniky v úvodnej časti hodiny, si žiaci v stati o Veľkej noci pozreli ľudové zvyky a tradície v našom regióne počas tohto najväčšieho cirkevného sviatku v roku. Postupne si uvedomovali tajomstvá sviatkov jari a motivovali sa pri výrobe nádherných kraslíc. Práce sa vydarili a žiaci si odnášali domov s kraslicou aj kúsok veľkonočného čara.
3. ročník – Vlastiveda
Pri učive Predmety ako svedkovia doby sme využili materiály z elektronickej kroniky, ktorá je u žiakov obľúbená a žiaci sa vedia v nej orientovať. Podľa potreby a záujmu si vyberali vhodné fakty a obrázky.
3. ročník – Čítanie
Metodický materiál Goralské hádanky zo Zamaguria nám spestrili vyučovaciu hodinu a priblížili žiakom goralské nárečie, ktorým mnohí doma rozprávajú s rodičmi a príbuznými. Do zbierky prispeli svojimi hádankami aj samotní žiaci.
3. ročník – Pracovné vyučovanie
V úvode vyučovacej hodiny bola využitá elektronická kronika, z ktorej sme čerpali informácie o vianočných zvykoch a tradíciách v našom Zamagurí.
Žiaci sa oboznámili s rôznymi zvykmi tradujúcimi sa dodnes, ktoré boli motiváciou pri výrobe vianočných ozdôb.
3.ročník – Vlastiveda
V expozičnej časti hodiny sme využili na spestrenie vzdelávacieho procesu elektronickú kroniku, v ktorej si žiaci prezreli jednotlivé kapitoly s obrázkovým materiálom, urobili si potrebné poznámky a náčrt, ako má kronika vyzerať.
9.ročník – Slovenský jazyk
Na hodine žiaci rozprávali, čo všetko o kolede vedia – všetky informácie sme zapisovali na obrázok kresleného betlehemu na interaktívnej tabuli. Odpovedali na otázky, prečo práve betlehem je najdôležitejší, čo znamená koleda v ich živote, kedy sa koledy počúvajú, ako vznikli. V záverečnej fáze hodiny sme besedovali o miestnych zvykoch a tradíciách. Na interaktívnej tabuli sme si premietli prezentáciu Betlehemská hra a pozreli si záznam ľudovej hry, s ktorou aj v súčasnosti chodievajú mladí chlapci koledovať na Štedrý deň.
4.ročník – Slovenský jazyk
V motivačnej časti hodiny sme využili interaktívny modul Betlehemská hra, kde si žiaci pozreli celú hru zo Zamaguria, ako ju naštudovali naši deviataci. Okrem prednesov si žiaci všímali goralské kroje, v ktorých účinkujúci vyzerali vierohodne. V diskusii uvádzali svoje dojmy a postrehy, taktiež vyjadrovali svoj názor na uchovávané zvyky a tradície v našom regióne.
4.ročník – Pracovné vyučovanie
Po zapnutí interaktívnej tabule a následne elektronickej kroniky v úvodnej časti hodiny, si žiaci v stati o Vianociach pozreli ľudové zvyky a tradície v našom regióne počas tohto cirkevného sviatku. Postupne si uvedomovali tajomstvá sviatkov a motivovali sa pri výrobe nádherných vianočných darčekov. Práce sa vydarili a žiaci si odnášali domov okrem krásneho prekvapenia aj dobrý pocit zo svojich výtvorov.
1. ročník, 3. ročník – Pracovné vyučovanie
Po zapnutí interaktívnej tabule a následne elektronickej kroniky v úvodnej časti hodiny, si žiaci v stati o Veľkej noci pozreli ľudové zvyky a tradície v našom regióne počas tohto najväčšieho cirkevného sviatku v roku. Postupne si uvedomovali tajomstvá sviatkov jari a motivovali sa pri výrobe nádherných kraslíc. Práce sa vydarili a žiaci si odnášali domov s kraslicou aj kúsok veľkonočného čara.