Aktivita 2.1.

 
Názov aktivity: Príprava učiteľov na zavádzanie a využitie IKT.
Špecifický cieľ: Zavádzanie digitálnych a informačných technológií.
Cieľ aktivity: Ďalším vzdelávaním učiteľov získať zručnosti potrebné na premenu tradičnej školy na modernú – v oblasti zavádzania a využitia digitálnych a informačných technológií.
Trvanie aktivity: 7 mesiacov (10/2009 – 04/2010)
Popis aktivity: V rámci aktivity budú realizované činnosti:
• 2.1.1. Školenie na spracovanie zvuku
• 2.1.2. Školenie na spracovanie fotografií a obrázkov
• 2.1.3. Školenie na spracovanie filmu
• 2.1.4. Školenie na tvorbu elektronických vzdelávacích modulov
Cieľová skupina: Učitelia školy: učitelia (11 osôb) – priemerný vek 40 rokov, 3 muži a 8 žien, s vysokoškolským vzdelaním
Koordinátor: Ing. Miroslav Poláček
Odbor.personál: 2 osoby
Výdavky: 12 336,09 EUR
Výstupy aktivity: • Metodická príručka na tému “Zaznamenávanie a spracovanie zvuku” (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Školenie na spracovanie zvuku – využitie: aktivita 2.2., aktivity 3 cieľa, výuka
• Metodická príručka na tému “Zaznamenávanie a spracovanie fotografií a obrázkov” (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Školenie na spracovanie fotografií a obrázkov – využitie: aktivita 2.2., aktivity 3 cieľa, výuka
• Metodická príručka na tému “Zaznamenávanie a spracovanie filmu” (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Školenie na spracovanie filmu – využitie: aktivita 2.2., aktivity 3 cieľa, výuka
• Metodická príručka na tému “Tvorba elektronických vzdelávacích modulov” (metodický materiál: 1 ks) – kontrolný bod činnosti: Školenie na tvorbu elektronických vzdelávacích modulov – využitie: aktivita 2.2., aktivity 3 cieľa, výuka

 

Hodnotenie aktivity koordinátorom:

Cieľom aktivity bolo ďalším vzdelávaním učiteľov získať zručnosti potrebné na premenu tradičnej školy na modernú – v oblasti zavádzania a využitia digitálnych a informačných technológií.

Aktivita trvala 7 mesiacov a v rámci aktivity boli realizované činnosti:

• Školenie na spracovanie zvuku

• Školenie na spracovanie fotografií a obrázkov

• Školenie na spracovanie filmu

• Školenie na tvorbu elektronických vzdelávacích modulov

Školenia prebiehali podľa plánovaných činnosti. Na prvom školení sa učitelia oboznámili s programom AUDACITY. Naučili sa zaznamenávať zvuk do počítača, nahrávanie zvuku do jednej a viacerých stôp, strih, kopírovanie zvuku, zvukové efekty, uloženie a export projektu do zvukového formátu.

Učitelia sa v ďalšom školení oboznámili s programom PhotoFiltre Studio X. Školiteľ ich previedol lištou s ponukami a filtrov. Ukázal im prácu v ponuke súborov, úprav, zobrazenia a nástrojov. Učitelia pomocou týchto nástrojov upravovali obrázky a dávali ich do finálnych verzii.

Na ďalšom školení učitelia pracovali v programe Pinnacle Studio. Oboznámili sa so strihaním a úpravou videoklipov, vkladaním titulkov a obrazových efektov, vložením zvuku do zvukovej stopy a exportovaním videa.

Následne sa učitelia oboznamovali s programom Adobe Captivate. V úvode im školiteľ ukázal panely s nástrojmi a nastavenie projektu. V závere školenia im bola predstavená ukážka vytvorenia projektu z prezentácie a z fotografií a publikovanie projektu.

Na záver školení učitelia vytvárali vzdelávací modul, ktorý sa skladal z teoretickej a testovej časti. Vytvárali úlohy s výberom odpovede, dichotomické úlohy, úlohy so stručnou odpoveďou, priraďovacie a usporiadacie úlohy. Toto školenie zamerané na získanie zručností v oblasti zavádzania a využitia digitálnych a informačných technológií bolo veľmi užitočné. Učitelia sa naučili používať zakúpenú didaktickú techniku a pomocou nej vytvárať elektronické vzdelávacie moduly.

 

Začiatok realizácie projektu

Škola začala realizáciu aktivít projektu.

Školenie na spracovanie zvuku

Na školení sa učitelia oboznámili s programom AUDACITY. Naučili sa zaznamenávať zvuk do počítača, nahrávanie zvuku do jednej a viacerých stôp, strih, kopírovanie zvuku, zvukové efekty, uloženie a export projektu do zvukového formátu.

Školenie na spracovanie fotografií a obrázkov

Učitelia sa na školení oboznámili s programom PhohoFiltre Studio X. Školiteľ ich previedol lištou s ponuikami a filtrov. Ukázal im prácu v ponuke súborov, úprav, zobrazenia a nástrojov. Učitelia pomocou týchto nástrojov upravovali obrázky a dávali ich do finalných verzii.

Školenie na spracovanie filmu

Na tomto školení učitelia pracovali v programe Pinnacle Studio. Oboznámili sa so strihaním a úpravou videoklipov, vkladaním titulkov a obrazových efektov, vložením zvuku do zvukovej stopy a exportovaním videa.

Školenie na tvorbu elektronických vzdelávacích modulov

Na školení sa učitelia oboznamovali s programom Adobe Captivate. V úvode im školiteľ ukázal panely s nástrojmi a nastavenie projektu. V závere školenia im bola predstavená ukážka vytvorenia projektu z prezentácie a z fotografií a publikovanie projektu.

Školenie na tvorbu elektronických vzdelávacích modulov

Na školení učitelia vytvárali vzdelávací modul, ktorý sa skladal z teoretickej a testovej časti. Vytvárali úlohy s výberom odpovede, dichotomické úlohy, úlohy so stručnou odpoveďou, priraďovacie a usporiadacie úlohy.

Školenie na spracovanie filmu

Školenie bolo zamerané na praktické spracovávanie videoklipov pod dohľadom školiteľa. Učitelia sa zamerali na strih a úpravu videoklipov, vkladanie prechodov medzi videoklipy, obrazové efekty a vkladanie a úprava titulkov.

Školenie na spracovanie filmu

V tejto časti školenia sa vyučujúci zamerali na vkladanie zvuku do zvukovej stopy a jeho úpravu. Vyskúšali si nahrávanie cez mikrofón, zvukové efekty a vytváranie sprievodnej hudby.

Školenie na spracovanie filmu a tvorba el. vzdelávacích modulov

Na školení učitelia pracovali s programom na spracovanie filmu a vzdelávacích modulov pod dohľadom školiteľa, ktorý im odpovedal na otázky a upozorňoval na chyby.

Školenie na spracovanie filmu a tvorba el. vzdelávacích modulov

Na školení učitelia pracovali s programom na spracovanie filmu a vzdelávacích modulov pod dohľadom školiteľa, ktorý im odpovedal na otázky a upozorňoval na chyby. Škokliteľ na záver skontroloval po formálnej stránke jednotlivé vypracované videa a vzdelávacie moduly.

Ukončenie realizácie aktivity

Škola úspešne ukončila realizáciu aktivity, a to v rámci schváleného harmonogramu, s dosiahnutím plánovaného cieľa, plánovaných výstupov a naplnením ba prekročením plánovaných hodnôt merných ukazovateľov.

Ukončenie realizácie aktivity a celého projektu

Škola úspešne ukončila realizáciu aktivity, a to v rámci schváleného harmonogramu, s dosiahnutím plánovaného cieľa, plánovaných výstupov a naplnením ba prekročením plánovaných hodnôt merných ukazovateľov.

Barok – Barokový anjel

8. ročník – Dejepis
Na vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu Výtvarné umenie, zameraná hlavné na architektúru. Významné stavby barokových architektov mali poslúžiť ako inšpirácia. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov architektúry v konkrétnych prácach žiakov. Vyhodnotenie bolo viac ako zaujímavé, pretože sa hodnotili vedomosti a práce.