Výchova umením

sep 202017
 

8. ročník – Výchova umením
Počas vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu Výtvarné umenie, zameraná na kultúru a architektúru. Významné stavby známych architektov mali poslúžiť ako inšpirácia. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov v kultúre a architektúre. Ďalej sme zhodnotili využitie základných princípov architektúry a zopakovali si známe architektonické budovy u nás, význam umenia pre dnešok.

Dátum konania: 20.9.2017 (11:25-12:10)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 14 (Ivana Dudlaková, Dušan Habiňák, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, matej Harendarčík, Branisalv Jendrejčák, Ján Mačutek, Jozef Michna, Adam Pier, Ján Šmajda, Šimon Šoltys, Antónia Torbíková, Ján Zemjanek, Adrián želonka)

mar 022017
 

8. ročník – Výchova umením
V motivačnej časti hodiny sme využili modul Dejiny výtvarného umenia, ktorý prehľadne ilustruje následnosť jednotlivých umeleckých smerov. Pojem impresionizmus bol pre žiakov dosiaľ neznámy, preto sme počas vyučovacej hodiny analyzovali nielen samotný pojem, ale aj jeho konkrétne uplatnenie v jednotlivých umeleckých dielach. Úlohou žiakov bolo zachytiť dojem z videného ľubovoľnou výtvarnou technikou. V závere hodiny sa žiaci sami pokúsili interpretovať vybrané umelecké diela obdobia impresionizmu.

Dátum konania: 2.3.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 14 (Eva Bednarčíková , Ján Duda , Patrik Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Habiňák, Dávid Krišák, Filip Krišák, Andrea Maniaková, František Zemjánek, Lukáš Želonka)

jan 122017
 

8. ročník – Výchova umením
Na vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu Výtvarné umenie, zameraná hlavné na architektúru a umenie v baroku. Významné stavby barokových architektov mali poslúžiť ako inšpirácia. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov architektúry v konkrétnych prácach žiakov. Vyhodnotenie bolo viac ako zaujímavé, pretože sa hodnotili vedomosti a práce.

Dátum konania: 12.1.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 14 (Eva Bednarčíková , Ján Duda , Patrik Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Habiňák, Dávid Krišák, Filip Krišák, Andrea Maniaková, Bibiána Režnická, František Zemjánek)

feb 222016
 

8.ročník – Výchova umením
Počas vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu ‘Výtvarné umenie’, zameraná na umenie a architektúru. Žiaci pomocou diel si osvojovali jednotlivé smery a oboznámili sa s ich predstaviteľmi. Ďalej s významnými stavbami známych architektov nielen u nás, ale aj vo svete. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov architektúry a zopakovali si známe architektonické budovy u nás, význam umenia pre dnešok.

Dátum konania: 22.2.2016 (13:20-14:05)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 12 (Ondrej Čenščák, Patrik Duda, Samuel Duda, Ján Irha, Marek Lainda, Tomáš Michna, Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický, Mária Šromovská, Mária Zemjánková)

dec 162015
 

8.ročník – Výchova umením
Počas hodiny Výtvarnej výchovy si žiaci zopakovali poznatky z dejín výtvarného umenia a detailnejšie sa oboznámili s barokovou kultúrou, čo im pomohlo k tomu, aby dokázali stvárniť konkrétny námet – Anjela. Modul Dejiny výtvarného umenia, ktorý sme pri tejto príležitosti využili im bližšie objasnil hlavné znaky a typické barok. Spoločné hodnotenie v závere hodiny prispelo k správnemu pochopeniu barokových zákonov spomínaného obdobia.

Dátum konania: 16.12.2015 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 11 (Ondrej Čenščák, Patrik Duda, Samuel Duda, Ján Irha, Marek Lainda, Tomáš Michna, Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický, Mária Zemjánková)

nov 302015
 

8.ročník – Výchova umením
Rozsiahle renesančné umenie sme počas vyučovacej hodiny zúžili na tému Renesančná maľba, vďaka ktorej sa žiaci oboznámili s charakteristickými znakmi Renesancie, ale aj s tvorbou niektorých umelcov. Samotné zaradenie renesancie do dejín umenia sa nám prehľadne zobrazilo v module Dejiny výtvarného umenia, ktorý sme počas hodiny využili. Cieľom tvorby pre žiakov bola maľba podľa predlohy, a teda zachytenie a zobrazenie línií a lokálnych farieb.

Dátum konania: 30.11.2015 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 11 (Ondrej Čenščák, Samuel Duda, Ján Irha, Marek Lainda, Tomáš Michna, Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický, Mária Šromovská, Mária Zemjánková)

apr 112014
 

8. ročník – Výchova umením
Cieľom vyučovacej hodiny bolo oboznámenie sa s pojmom rytmus a jeho úlohou v hudobných skladbách. Pri počúvaní hudobných ukážok sa žiaci pokúšali rozlíšiť rytmus a taktiež vymyslieť originálny rytmický sprievod. Okrem hudobných ukážok sme využili aj modul Populárna hudba, ktorej rytmus je neoddeliteľnou súčasťou. V závere hodiny si žiaci svoje vedomosti z populárnej hudby overili v testovacej časti spomínaného modulu.

Dátum konania: 11.4.2014 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Monika Glevaňáková
Počet žiakov: 19 (Gabriela Bjalončíková, Dávid Bombara, Marek Čenščák, Michal Džurňák, Júlia Habiňáková, Slávka Habiňáková, Ivona Irhová, Veronika Krišáková, Ivana Maniaková, Patrik Marek, Dominika Mochnalová, Rudolf Pier, Mária Roziková, Ľudovít Sčensný, Valéria Strakulová, Patrik Štelmach, Ján Talár, Peter Talár, Jakub Želonka)

apr 042014
 

8. ročník – Výchova umením
Počas vyučovacej hodiny sme so žiakmi sledovali rôzne ukážky umeleckých diel a pri tejto príležitosti sme využili modul Výtvarné umenie, kde sú zhrnuté rôzne druhy výtvarného umenia. Žiaci sledovali ukážky prác rôznych autorov a pokúsili sa ich správne priradiť k jednotlivým druhom výtvarného umenia. Diskusia v závere hodiny prispela k lepšiemu pochopeniu rôznych druhov umenia.

Dátum konania: 4.4.2014 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Monika Glevaňáková
Počet žiakov: 18 (Gabriela Bjalončíková, Dávid Bombara, Marek Čenščák, Michal Džurňák, Lucia Gurovičová, Júlia Habiňáková, Slávka Habiňáková, Ivona Irhová, Veronika Krišáková, Patrik Marek, Dominika Mochnalová, Rudolf Pier, Mária Roziková, Ľudovít Sčensný, Valéria Strakulová, Patrik Štelmach, Ján Talár, Peter Talár)

mar 142014
 

8. ročník – Výchova umením
V úvode hodiny zameranej na impresionizmus sme využili modul Dejiny výtvarného umenia, vďaka ktorému sa žiaci bližšie oboznámili s jednotlivými obdobiami v dejinách umenia. Úlohou žiakov bolo na výkrese zachytiť určitý dojem, ktorý je zároveň hlavným pojmom impresionizmus. Cieľom mal byť nefiguratívny prejav. V závere hodiny sa žiaci pokúsili svoje práce interpretovať a stručne zhodnotiť.

Dátum konania: 14.3.2014 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Monika Glevaňáková
Počet žiakov: 19 (Gabriela Bjalončíková, Dávid Bombara, Marek Čenščák, Michal Džurňák, Lucia Gurovičová, Júlia Habiňáková, Slávka Habiňáková, Ivona Irhová, Veronika Krišáková, Ivana Maniaková, Patrik Marek, Dominika Mochnalová, Rudolf Pier, Mária Roziková, Ľudovít Sčensný, Valéria Strakulová, Patrik Štelmach, Ján Talár, Peter Talár)

feb 142013
 

8. ročník – Výchova umením
V motivačnej časti hodiny sme využili vzdelávací modul ‘Dejiny výtvarného umenia’, ktorý prehľadne ilustruje následnosť jednotlivých umeleckých smerov. Pojem impresionizmus bol pre žiakov dosiaľ neznámy, preto sme počas vyučovacej hodiny analyzovali nielen samotný pojem, ale aj jeho konkrétne uplatnenie v jednotlivých umeleckých dielach. Úlohou žiakov bolo zachytiť dojem z videného ľubovoľnou výtvarnou technikou.
V závere hodiny sa žiaci sami pokúsili interpretovať vybrané umelecké diela obdobia impresionizmu.

Dátum konania: 14.2.2013 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Monika Glevaňáková
Počet žiakov: 22 (Mária Bačová, Andrea Bednarčíková, Monika Bjalončíková, Zuzana Dudová, Miroslav Habiňák, Terézia Habiňáková, Juraj Krišák, Patrícia Krišáková, Katarína Kromková, Štefan Maniak, Tomáš Maniak, Ján Marek, Jakub Paluba, Mária Pirhalová, Ján Sekelský, Silvester Smoleň, Marek Strakula, Anna Šmajdová, Mária Talárová, Nikola Talárová, Ján Wittko, Marián Želonka)