Výtvarná výchova

feb 282017
 

9. ročník – Výtvarná výchova
Počas vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu ‘Výtvarné umenie’, zameraná na umenie . Žiaci pomocou diel si osvojovali jednotlivé smery a oboznámili sa s ich predstaviteľmi. Ďalej s ich obrazmi, nielen u nás, ale aj vo svete. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov kubizmu a zopakovali si známe obrazy, význam umenia pre dnešok.

Dátum konania: 28.2.2017 (13:30-14:15)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 10 (Ondrej Čenščák, Samuel Duda, Patrik Duda, Marek Lainda, Tomáš Michna , Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický , Mária Šromovská)

feb 222017
 

7. ročník – Výtvarná výchova
Aj v tejto triede na záver tematického celku a v rámci zopakovania a upevnenia si učiva bola použitá prezentácia Ľudová architektúra a knihy o remeslách..
Žiaci si najprv zopakovali informácie v teoretickej časti modulu, čím si upevnili svoje poznatky. Záver bol veľmi zaujímavý, žiaci sa zahrali na remeselníkov a vytvárali predmety dennej spotreby ktoré niekedy ľudia používali pre svoj život. Žiak pracoval každý sám, každý sám bol svoj remeselník a platilo heslo ‘Remeslo má zlaté dno’.

Dátum konania: 22.2.2017 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 14 (Ivana Dudláková , Dušan Habiňák , Kristína Habiňáková, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Ján Mačutek , Adam Pier, Adam Smoleň , Ján Šmajda, Šimon Šoltýs, Šimon Šoltýs, Ján Zemjánek, Adrián Želonka)

jan 172017
 

9. ročník – Výtvarná výchova
Cieľom vyučovacej hodiny bol nefiguratívny výtvarný prejav. Ako ukážky sme použili rôzne polohy úžitkové umenia a taktiež modul Dejiny výtvarného umenia. Žiaci počas tvorby využívali škvrnu a gesto, teda primárne vlastnosti farieb. Výsledkom ich tvorby mal byť geometrický alebo gestický obraz. V závere hodiny sa žiaci pokúsili slovne interpretovať vlastné výtvory. Diskusia o použitých prostriedkoch na dosiahnutom výraze prispela k lepšiemu pochopeniu abstraktného umenia.

Dátum konania: 17.1.2017 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 11 (Samuel Duda, Patrik Duda, Ján Irha , Marek Lainda, Tomáš Michna , Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický , Mária Šromovská, Mária Zemjánková)

jan 112017
 

7. ročník – Výtvarná výchova
Po zapnutí interaktívnej tabule a následne module vypracovanom v programe Captivate zobrazujúcom obdobie renesancie a humanizmu.. Žiaci postupne zo snímok modulu hovorili aké znaky sú charakteristické pre obdobie renesancie a humanizmu. Po ukončení si z modulu zaznamenali do zošita krátku charakteristiku k jednotlivým obdobiam a spätná väzba od žiakov spočívala vo vypracovaní krátkeho testu v module, ktorý samostatnou činnosťou vypracovávali hlasovacím zariadením.

Dátum konania: 11.1.2017 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 15 (Ivana Dudláková , Dušan Habiňák , Kristína Habiňáková, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Klaudia Krišáková, Ján Mačutek , Adam Pier, Adam Smoleň , Ján Šmajda, Šimon Šoltýs, Antónia Torbíková, Ján Zemjánek, Adrián Želonka)

jan 112017
 

5. ročník – Výtvarná výchova
Cieľom vyučovacej hodiny bolo získať základy fotografie. Na spracovanie jednotlivých fotografií sme využili možnosti našej počítačovej techniky. Žiaci pomocou úpravy fotografie a následným spojením jednotlivých fotografií vytvorili krátky záznam, ktorý bol zároveň aj výstupom každého žiaka. Počas vyučovacej hodiny sme využili aj modul Výtvarné umenie, kde s určitosťou patrí aj fotografia ako druh umenia.

Dátum konania: 11.1.2017 (10:35-11:20)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 11 (Viktor Bartkovský , Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Maroš Hadidom, Bibiána Jendrejčáková, Lea Nedoroščíková, Lukáš Nedoroščík, Nikola Novotná , Tímea Režnická)

dec 012016
 

8. ročník – Výtvarná výchova
V úvodnej časti vyučovacej hodiny sa žiaci oboznámili s gotickým akčným umením. Na spestrenie názorných ukážok sme okrem kníh využili aj modul Dejiny umenia. V praktickej časti hodiny sa žiaci pokúsili vytvoriť svoju prácu na danú tému..

Dátum konania: 1.12.2016 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 14 (Eva Bednarčíková , Ján Duda , Patrik Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Habiňák, Filip Krišák, Andrea Maniaková, Bibiána Režnická, František Zemjánek, Lukáš Želonka)

nov 092016
 

6. ročník – Výtvarná výchova
V úvodnej časti vyučovacej hodiny sa žiaci oboznámili s gotickým umením. Na spestrenie názorných ukážok sme okrem kníh využili aj modul Dejiny umenia. V praktickej časti hodiny sa žiaci pokúsili vytvoriť gotickú vitráž.

Dátum konania: 9.11.2016 (13:30-14:15)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 9 (Michal Bartkovský, Adrián Bombara, Jozef Irha, Marek Marhefka, Martin Michna, Bianka Osipčáková, Sofia Palubová, Sarah Režnická, Kristián Talár)

nov 022016
 

7. ročník – Výtvarná výchova
Počas vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu Výtvarné umenie, zameraná na kultúru a architektúru. Významné stavby známych architektov mali poslúžiť ako inšpirácia. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov v kultúre a architektúre. Ďalej sme zhodnotili využitie základných princípov architektúry a zopakovali si známe architektonické budovy u nás, význam umenia pre dnešok.

Dátum konania: 2.11.2016 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 13 (Ivana Dudláková , Dušan Habiňák , Kristína Habiňáková, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Klaudia Krišáková, Ján Mačutek , Adam Pier, Adam Smoleň , Ján Šmajda, Antónia Torbíková, Adrián Želonka)

nov 022016
 

5. ročník – Výtvarná výchova
V úvodnej časti vyučovacej hodiny sme využili modul Výtvarné umenie, na základe ktorého sa žiaci rozhodli, z ktorého druhu umenia budú čerpať počas tvorivej činnosti. Získanie poznatkov o rôznych druhoch umenia môžeme následne aplikovať na ďalších vyučovacích hodinách.

Dátum konania: 2.11.2016 (10:35-11:20)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 12 (Viktor Bartkovský , Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Marko Marek, Lea Nedoroščíková, Lukáš Nedoroščík, Nikola Novotná , Tímea Režnická)

okt 192016
 

7.ročník – Výtvarná výchova
Po zapnutí interaktívnej tabule a následne module vypracovanom v programe Captivate zobrazujúcom obdobie renesancie a humanizmu. Žiaci postupne zo snímok modulu hovorili aké znaky sú charakteristické pre obdobie renesancie a humanizmu. Po ukončení si z modulu zaznamenali do zošita krátku charakteristiku k jednotlivým obdobiam a spätná väzba od žiakov spočívala vo vypracovaní krátkeho testu v module, ktorý samostatnou činnosťou vypracovávali hlasovacím zariadením.

Dátum konania: 19.10.2016 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Marta Labantová
Počet žiakov: 15 (Ivana Dudláková , Dušan Habiňák, Kristína Habiňáková, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Klaudia Krišáková, Ján Mačutek, Adam Pier, Adam Smoleň, Ján Šmajda, Šimon Šoltýs , Antónia Torbíková, Ján Zemjánek, Adrián Želonka)