Biológia

okt 132017
 

5. ročník – Biológia
Téma hodiny biológie – Ako žije les – bola vizuálne doplnená interaktívnym modulom s názvom Podmienky života na Zemi. Expozičná fáza bola žiakom vysvetľovaná a doplnená aj pomocou jednotlivých modulových snímok, ktoré žiakom prehlbovali problematiku hodiny, najmä potravový reťazec a jeho význam v prírode. Po prebratí učiva a napísaní si poznámok do zošitov si žiaci upevňovali nadobudnuté vedomosti pomocou testovej časti modulu, ktorý im v závere vyhodnotil aj mieru správnych odpovedí. Nesprávne odpovede sme si spoločne opravovali. Žiaci zvládli učivo na veľmi dobrej úrovni.

Dátum konania: 13.10.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 12 (Jakub Bartkovský, Branislav Bednarčík, Matúš Čenščák, Nikola Čenščáková, Mária Dudláková, Sebastián Habiňák, Ľudmila Habiňáková, Timea Jendrejčáková, Dávid Krak, Michaela Laindová, Emanuel Michna, Natália Režnická)

sep 262017
 

5. ročník – Biológia
Na hodine biológie vyučujúca priblížila počas expozičnej fázy vyučovania problematiku lesného ekosystému. Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali interaktívny modul Ekosystéme lesa, jeho stavbe, zložení, dôležitosti pre organizmy a človeka.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test v module, v úlohách si vyberali z odpovedí, ktorých správnosť bola vyhodnocovaná automaticky. Žiaci pracovali s modulom v rámci triednej skupiny.

Dátum konania: 26.9.2017 (10:35-11:20)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 14 (Jakub Bartkovský, Branislav Bednarčík, Matúš Čenščák, Nikola Čenščáková, Mária Dudláková, Sebastián Habiňák, Ľudmila Habiňáková, Timea Jendrejčáková, Dávid Krak, Tomáš Krišák, Michaela Laindová, Emanuel Michna, Natália Režnická, Šimon Talár)

sep 182017
 

8. ročník – Biológia
Pomocou interaktívneho modulu Stavba Zeme, ktorý bol premietaný žiakom prostredníctvom interaktívnej tabule, mali žiaci možnosť lepšie vnímať problematiku stavby Zeme, najmä zemskej kôry, ktorá sa delí na dve časti – a to pevninskú a oceánsku kôru. Ukážky obrázkov a textových informácií podnietili u žiakov živší záujem o učenie sa, textová časť modulu slúžila žiakom ako podklad pre písanie poznámok a mieru svojich vedomostí zistili v záverečnej fáze vyučovacej hodiny prostredníctvom testu, ktorý im zároveň zhodnotil percentuálnu úspešnosť riešenia úloh.

Dátum konania: 18.9.2017 (11:25-12:10)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 13 (Ivana Dudláková, Branislav Habiňák, Dušan Habiňák, Marek Habiňák, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Ján Mačutek, Jozef Michna, Adam Pier, Ján Šmajda, Ján Zemjánek, Adrián Želonka)

jún 132017
 

5. ročník – Biológia
Po zapnutí interaktívnej tabule boli žiaci oboznámení s témou a cieľmi hodiny. Nové učivo o lúčnych a poľných cicavcoch vizuálne doplnil interaktívny modul s názvom Cicavce, ktorý bol vypracovaný v programe Captivate. Pomocou modulu vizuálne sledovali problematiku stavby tela, pokrývky, života. Po zopakovaní témy si žiaci na podklade modulu individuálne vypracovávali pracovný list vytvorený k tejto problematike. V závere vyučovacej hodiny žiaci spoločným úsilím odpovedali na jednotlivé otázky, ktoré sa nachádzali v testovej časti interaktívneho modulu. Ich hlasovanie bolo vyjadrené percentuálnym zastúpením úspešnosti riešenia. Použitie modernej učebnej pomôcky prispelo k efektívnejšej výučbe hodiny biológie v piatom ročníku.

Dátum konania: 13.6.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 13 (Viktor Bartkovský, Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Bibiána Jendrejčáková, Marko Marek, Lukáš Nedoroščík, Lea Nedoroščíková, Nikola Novotná, Tímea Režnická)

jún 092017
 

5. ročník – Biológia
Po zapnutí interaktívnej tabule boli žiaci oboznámení s témou a cieľmi hodiny. Upevňovanie učiva a prácu s pracovným listom o vtákoch polí a lúk vizuálne doplnil interaktívny modul s názvom Vtáky, ktorý bol vypracovaný v programe Captivate. Pomocou modulu vizuálne sledovali problematiku vtáctva a jeho biotopoch, ako aj ich zaujímavostí. Po zopakovaní témy si žiaci na podklade modulu individuálne vypracovávali pracovný list vytvorený k tejto problematike. V závere vyučovacej hodiny žiaci spoločným úsilím odpovedali na jednotlivé otázky, ktoré sa nachádzali v testovej časti interaktívneho modulu. Ich hlasovanie bolo vyjadrené percentuálnym zastúpením úspešnosti riešenia. Použitie modernej učebnej pomôcky prispelo k efektívnejšej výučbe hodiny biológie v piatom ročníku.

Dátum konania: 9.6.2017 (10:35-11:20)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 12 (Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Bibiána Jendrejčáková, Marko Marek, Lukáš Nedoroščík, Lea Nedoroščíková, Nikola Novotná, Tímea Režnická)

máj 122017
 

8. ročník – Biológia
Nová vyučovacia hodina sa opäť niesla s využitím interaktívnej tabule. Nové učivo o ekosystémoch vizuálne doplnil interaktívny modul s rovnomenným názvom, ktorý bol vypracovaný v programe Captivate. Pomocou modulu vizuálne sledovali problematiku druhov ekosystémov, ich rozmiestnenia na Zemi a zvláštnostiach, ktoré ich diferencujú od ostatných. Po zopakovaní témy si žiaci na podklade modulu individuálne vypracovávali pracovný list vytvorený k tejto problematike. V závere vyučovacej hodiny žiaci spoločným úsilím odpovedali na jednotlivé otázky, ktoré sa nachádzali v testovej časti interaktívneho modulu. Ich hlasovanie bolo vyjadrené percentuálnym zastúpením úspešnosti riešenia.

Dátum konania: 12.5.2017 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 15 (Eva Bednarčíková, Ján Duda, Matej Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Irha, Dávid Krišák, Filip Krišák, Adrea Maniaková, Jozef Michna, Bibiána Režnická, Lukáš Želonka)

apr 112017
 

6. ročník – Biológia
Po zapnutí interaktívnej tabule a následne module vypracovanom v programe Captivate zobrazujúcom tematiku kvitnúcich rastlín, sme spoločne so žiakmi nielen opakovali stavbu rastlín, ale dôraz sme kládli aj na generatívny orgán rastliny a kvet. Problematiku detailne zobrazoval interaktívny modul, ktorý podnietil u žiakov vyšší záujem o preberanú tému. Po vysvetlení témy si žiaci na podklade modulu zapísali do zošitov poznámky, spoločne sme si zopakovali informácie z hodiny a následne žiaci dostali do rúk hlasovacie zariadenia, ktorými individuálnou formou zodpovedali hlasovaním za jednotlivé úlohy, ktoré sa nachádzali v testovej časti interaktívneho modulu. Výsledky ich hlasovania boli ohodnotené motivačnými známkami.

Dátum konania: 11.4.2017 (11:25-12:10)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 9 (Michal Bartkovský, Adrián Bombara, Jozef Irha, Marek Marhefka, Martin Michna, Bianka Osipčáková, Sofia Palubová, Sarah Režnická, Kristián Talár)

apr 112017
 

5. ročník – Biológia
Pomocou interaktívneho modulu Cicavce, ktorý bol premietaný žiakom prostredníctvom interaktívnej tabule, mali žiaci možnosť lepšie vnímať problematiku cicavcov žijúcich vo vodnom prostredí. Ukážky obrázkov a textových informácií podnietili u žiakov živší záujem o učenie sa, textová časť modulu slúžila žiakom ako podklad pre písanie poznámok a mieru svojich vedomostí zistili v záverečnej fáze vyučovacej hodiny prostredníctvom testu, ktorý im zároveň zhodnotil percentuálnu úspešnosť riešenia úloh.

Dátum konania: 11.4.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 12 (Viktor Bartkovský, Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Bibiána Jendrejčáková, Marko Marek, Lukáš Nedoroščík, Lea Nedoroščíková, Nikola Novotná)

mar 292017
 

8. ročník – Biológia
Po zapnutí interaktívnej tabule boli žiaci oboznámení s témou vyučovacej hodiny. Vysvetľovanie témy o ochrane neživej prírody vizuálne doplnil interaktívny modul s názvom Chránené územia Slovenska, ktorý bol vypracovaný v programe Captivate. Pomocou modulu vizuálne sledovali problematiku chránených území v našej krajine. Po vysvetlení témy si žiaci na podklade modulu zapísali do zošitov poznámky, spoločne sme si zopakovali informácie z hodiny a následne žiaci dostali do rúk hlasovacie zariadenia, ktorými individuálnou formou zodpovedali hlasovaním za jednotlivé úlohy, ktoré sa nachádzali v testovej časti interaktívneho modulu. Ich hlasovanie bolo vyjadrené percentuálnym zastúpením úspešnosti riešenia.

Dátum konania: 29.3.2017 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 16 (Eva Bednarčíková, Ján Duda, Matej Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Irha, Dávid Krišák, Filip Krišák, Andrea Maniaková, Jozef Michna, Bibiána Režnická, František Zemjánek , Lukáš Želonka)

mar 222017
 

8. ročník – Biológia
Na vyučovacej hodine žiaci pracovali s interaktívnou tabuľou, na ktorej sa im zobrazil modul vypracovaný v programe Captivate o geologických érach vývoja našej Zeme. Podstatnú časť modulu tvorilo učivo o jednotlivých vývojových érach našej Zeme a ich základných charakteristikách. Počas opakovania učiva žiaci sledovali modul, ktorý im vizuálne priblížil vysvetľovanú problematiku. Vo fixačnej fáze žiaci hlasovacím zariadením hlasovali za správnu odpoveď v testovej časti modulu, ktorý im následne vyhodnotil mieru ich správnych odpovedí.

Dátum konania: 22.3.2017 (12:15-13:00)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Katarína Štefaňáková
Počet žiakov: 14 (Eva Bednarčíková, Matej Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Irha, Dávid Krišák, Filip Krišák, Adrea Maniaková, Jozef Michna, František Zemjánek , Lukáš Želonka)