Matematika

sep 272017
 

6. ročník – Matematika
Na vyučovacej hodine sme sa zaoberali výpočtom obvodu a obsahu štvorca a obdĺžnika. Na zopakovanie rozdielu obvodu a obsahu sme použili prezentáciu s názvom ‘Obvod a Obsah štvorca a obdĺžnika’. Prostredníctvom interaktívnej tabule a internetu žiaci vyhľadávali ako môžu byť zadané slovné úlohy z tejto oblasti z kontextom z bežného života.

Dátum konania: 27.9.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Ing. Miroslav Poláček
Počet žiakov: 13 (Viktor Bartkovský, Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Bibiana Jendrejčáková, Marko Marek, Lukáš Nedoroščík, Lea Nedoroščíková, Nikola Novotná , Tímea Režnická)

sep 222017
 

6. ročník – Matematika
Na vyučovacej hodine žiaci za pomoci interaktívnej tabule a vyhotovenej prezentácie s názvom ‘Nakupujme’ riešili úlohy z praxe. Precvičili si v nich základné matematické operácie s desatinnými číslami.

Dátum konania: 22.9.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Ing. Miroslav Poláček
Počet žiakov: 13 (Viktor Bartkovský, Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Bibiana Jendrejčáková, Marko Marek, Lukáš Nedoroščík, Lea Nedoroščíková, Nikola Novotná , Tímea Režnická)

jún 052017
 

9. ročník – Matematika
Pri zhrnutí učiva o objemoch a povrchoch geometrických telies, si žiaci použitím modulu so zhodným názvom v teoretickej časti modulu zopakovali vzorce na výpočet objemu a povrchu jednotlivých telies. Následne svoje vedomosti z danej témy preverovali pri riešení testu z tohto modulu, ktorý im bol premietnutý na interaktívnej tabuli.

Dátum konania: 5.6.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Jarmila Grichová
Počet žiakov: 10 (Ondrej Čenščák, Patrik Duda, Samuel Duda, Ján Irha, Marek Lainda, Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický, Mária Šromovská)

máj 112017
 

4. ročník – Matematika
Pri téme Slovné úlohy s kombinatorikou motiváciou si žiaci na hodine pomocou prezentácie na interaktívnej tabuli mohli precvičiť sčítanie a odčítanie viacciferných čísel s prechodom cez základ 10. Na domácu úlohu si mali vopred pripraviť plán ako si zariadiť detskú izbu. Následne v letákoch si vyberali jednotlivé kusy nábytku. Ak už bola izba zariadená, sčítali jednotlivé položky. V poslednej časti úlohy mali žiaci konečnú sumu premeniť na starú menu v korunách( Zaokrúhlili sme 1 euro = 30 korún).

Dátum konania: 11.5.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Adriana Markovičová
Počet žiakov: 11 (Jakub Bartkovský, Branislav Bednarčík, Nikola Čenščáková, Mária Dudláková, Sebastián Habiňák, Ľudmila Habiňáková, Timea Jendrejčáková, Dávid Krak, Michaela Laindová, Emanuel Michna, Šimon Talár)

máj 052017
 

7. ročník – Matematika
V rámci tematického celku – Pomer. Priama a nepriama úmernosť, boli žiaci počas tejto vyučovacej hodiny oboznámení s novou témou – Priama a nepriama úmernosť. Pri vysvetlení pojmov a základného rozdielu medzi priamou a nepriamou úmernosťou v expozičnej fáze hodiny, využila vyučujúca teoretickú časť modulu ‘Priama a nepriama úmernosť’. Žiaci tak mali možnosť na konkrétnych príkladoch porovnať tieto úmernosti, čo im pomohlo ľahšie si zapamätať základné rozdiely a do budúcich hodín vedieť zo zadania príkladu určiť, či ide o priamu alebo nepriamu úmernosť.

Dátum konania: 5.5.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Jarmila Grichová
Počet žiakov: 13 (Ivana Dudláková, Dušan Habiňák, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Klaudia Krišáková, Ján Mačutek, Adam Pier, Adam Smoleň , Ján Šmajda, Šimon Šoltýs, Ján Zemjánek, Adrián Želonka)

apr 262017
 

7. ročník – Matematika
V rámci novej témy – Mierka mapy a plánu, ktorá je zahrnutá v tematickom celku – Pomer. Priama a nepriama úmernosť, sme na vyučovacej hodine využili časť teoretickej časti vzdelávacieho modulu s názvom ‘Pomer’. Žiaci si najskôr spoznámkovali teóriu k mierke mapy a plánu do zošita a následne na príkladoch prakticky precvičili učivo. Vo fixačnej fáze vyučovacej hodine sme využili aj testovú časť vzdelávacieho modulu, kde sme sa najskôr otestovali v príkladoch na rozdelenie celku v danom pomere a následne aj v príkladoch venovaných novej téme. Žiaci pracovali samostatne s možnosťou spätnej väzby, keďže im po vypočítaní príkladu modul ponúkol aj správne riešenie.

Dátum konania: 26.4.2017 (10:35-11:20)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Jarmila Grichová
Počet žiakov: 15 (Ivana Dudláková, Dušan Habiňák, Kristína Habiňáková, Matej Harendarčík, Eva Irhová, Branislav Jendrejčák, Klaudia Krišáková, Ján Mačutek, Adam Pier, Adam Smoleň , Ján Šmajda, Šimon Šoltýs, Antónia Torbíková, Ján Zemjánek, Adrián Želonka)

apr 242017
 

8. ročník – Matematika
V rámci tematického celku – Kruh, kružnica, sa žiaci počas tejto vyučovacej hodiny oboznámili s novým učivom – Vzájomná poloha kružnice a priamky. V expozičnej fáze vyučovacej hodiny bol využitý vzdelávací modul s názvom ‘Vzájomná poloha kružnice a priamky’. Z teoretickej časti modulu si žiaci vypracovali do zošitov poznámky, prípadné nejasnosti vyučujúca objasnila. Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny bol žiakom ponúknutý modul s testovou časťou. Žiaci si pri počítaní príkladov nové učivo upevnili.

Dátum konania: 24.4.2017 (8:40-9:25)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Jarmila Grichová
Počet žiakov: 15 (Eva Bednarčíková, Ján Duda, Matej Duda, Viera Džurňáková, Branislav Habiňák, Marek Habiňák, Viktória Habiňáková, Vladimíra Habiňáková, František Irha, Dávid Krišák, Adrea Maniaková, Jozef Michna, Bibiána Režnická, František Zemjánek , Lukáš Želonka)

apr 242017
 

9. ročník – Matematika
Pri preberaní tematického celku Štatistika v časti Grafy a diagramy a ich čítanie, bol žiakom na interaktívnej tabuli spustený modul s názvom Čítanie z grafu. Žiaci sa na zobrazených grafoch učili čítať požadované údaje. Na záver bolo zhodnotenie ich úspešnosti.

Dátum konania: 24.4.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Jarmila Grichová
Počet žiakov: 11 (Ondrej Čenščák, Patrik Duda, Samuel Duda, Ján Irha, Marek Lainda, Sebastián Nedoroščík, Adrián Novotný, Vanesa Palubová, Dávid Režnický, Mária Šromovská, Mária Zemjánková)

apr 202017
 

9. ročník – Matematika
Pri preberaní tematického celku Štatistika sme si na hodine pustili modul cez interaktívnu tabuľu, pomocou ktorého si žiaci ozrejmili už nadobudnuté vedomosti z nižších ročníkov. Modul bol zaradený do úvodnej fázy vyučovacej hodiny.

Dátum konania: 20.4.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Mgr. Jarmila Grichová
Počet žiakov: 6 (Ondrej Čenščák, Samuel Duda, Ján Irha, Marek Lainda, Tomáš Michna, Sebastián Nedoroščík)

apr 072017
 

5. ročník – Matematika
Za pomoci dataprojektora a interaktívnej tabule sme skúmali vlastnosti kociek.
Žiaci sa naučili zakódovať telesá a v druhej časti sa odskúšali.
Vypracovali pracovný list s názvom ‘Stavby z kociek’.
V pracovnom liste si precvičili a zdokonaľovali svoju priestorovú predstavivosť.

Dátum konania: 7.4.2017 (7:45-8:30)
Miesto konania: priestory školy
Učiteľ: Ing. Miroslav Poláček
Počet žiakov: 12 (Mária Bednarčíková, Sofia Čenščáková, Filip Duda, Ráchel Dudová, Filip Habiňák, Maroš Hadidom, Bibiána Jendrejčáková, Marko Marek, Lukáš Nedoroščík, Lea Nedoroščíková, Nikola Novotná, Tímea Režnická)