Aktivita 2.2.

Prehľad kľúčových udalostí a výsledkov činnosti uskutočnenej v rámci realizácie aktivity Tvorba digitálnych vzdelávacích pomôcok

okt 062017
 

4. ročník – Slovenský jazyk
V téme Vybrané slová po b – doplnenie si žiaci v expozičnej fáze zopakovali pomocou interaktívnej tabule a modulu Vybrané slová po b tieto vybrané slová. Pomocou obrázkov, vysvetlenia a testovej časti si žiaci upevnili to, čo sa v 3. ročníku naučili. Po tomto si žiaci v ďalšej časti hodiny mohli rozširovať vedomosti o doplnenie vybraných slov.

okt 042017
 

8. ročník – Dejepis
Na hodine dejepisu vyučujúca priblížila žiakom v úvodnej časti život a detstvo Napoleona Bonaparte.
Žiaci počas výkladu sledovali interaktívny modul o Napoleonovi Bonaparte, kde a s kým bojoval a ako končia jeho výboje.
Tento modul vyučujúca použila aj vo fixačnej fáze vyuč. hodiny a zároveň v testovej časti žiaci si preverili a upevnili svoje vedomosti.
Modul pre nich bol veľmi poučný lebo hneď si mohli overiť správnosť svojich odpovedi.

okt 022017
 

8. ročník – Náboženstvo
Na vyučovacej hodine žiaci pracovali s interaktívnou tabuľou, na ktorej sa im zobrazil modul vypracovaný v programe Captivate o jednotlivých sviatkoch Panny Márie. Dôraz bol kladený aj na modlitbu Panny Márie a to svätý ruženec. Počas vysvetľovania učiva žiaci sledovali modul, ktorý im vizuálne priblížil vysvetľovanú problematiku. Vo fixačnej fáze žiaci hlasovacím zariadením hlasovali za správnu odpoveď v testovej časti modulu, ktorý im následne vyhodnotil mieru ich správnych odpovedí.

okt 022017
 

9. ročník – Dejepis
Na hodine dejepisu vyučujúca priblížila počas výkladu vyučovania život, úspechy a spoluprácu počas I. svetovej vojny.
Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali interaktívny modul Milan Rastislav Štefánik.
Žiakov tento modul veľmi zaujal, pretože M. R. Štefánik bol aj výborným letcom, zaujalo ich aj aké lietadlá boli použité počas I. svetovej vojny, ako skončil svoj život a prečo tak? Ďalej akú hodnosť dosiahol.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test v module, v úlohách si vyberali z odpovedí, ktorých správnosť bola vyhodnocovaná automaticky. Žiaci pracovali s modulom v každý sám. Výsledky boli veľmi dobré.

sep 282017
 

9. ročník – Dejepis
Na hodine dejepisu vyučujúca priblížila počas výkladu vyučovania život, úspechy a spoluprácu počas I. svetovej vojny.
Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali interaktívny modul ‘Milan Rastislav Štefánik’.
Žiakov tento modul veľmi zaujal, pretože M. R. Štefánik bol aj výborným letcom, zaujalo ich aj aké lietadlá boli použité počas I. svetovej vojny, ako skončil svoj život a prečo tak? Ďalej akú hodnosť dosiahol. Test robili v počítačovej učebni, každý sám o to bolo zaujímavejšie, že k testu sa mohli vrátiť kde urobili chybu a zopakovať si ešte ráz. Výsledky boli veľmi dobré.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test v module, v úlohách si vyberali z odpovedí, ktorých správnosť bola vyhodnocovaná automaticky.

sep 272017
 

5. ročník – Geografia
Pri prebratí komplexnej charakteristiky Slnka, Zeme a jej prirodzenej družice – Mesiaca sme využívali modul s názvom Slnko, Mesiac, Zem.
Pomocou jednotlivých snímok modulu sme preopakovali učivo, ktoré sme obohatili prácou s učebnicou a pracovným zošitom. Na parciálnych snímkach modulu boli základné charakteristiky jednotlivých vesmírnych telies, z ktorých sme kládli dôraz najmä na Mesiac.
Po zopakovaní problematiky vesmírnych telies si žiaci otestovali svoje vedomosti v interaktívnom teste, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou modulu. V jednotlivých testových otázkach svoje odpovede buď vyberali alebo dopisovali. Výhodou testovej časti je okamžitá spätná väzba, či žiak na otázku odpovedal správne alebo nesprávne. Nesprávne odpovede sme si spoločnou diskusiou opravovali.
Záver testu žiakom vyhodnotil percentuálnu mieru ich vedomostí a tak žiaci okamžite vedeli, na akej percentuálnej úrovni ovládajú prebraté učivo zhrnuté v interaktívnom module.

sep 262017
 

5. ročník – Biológia
Na hodine biológie vyučujúca priblížila počas expozičnej fázy vyučovania problematiku lesného ekosystému. Žiaci počas výkladu vizuálne sledovali interaktívny modul Ekosystéme lesa, jeho stavbe, zložení, dôležitosti pre organizmy a človeka.
Vo fixačnej fáze vyučovacej hodiny žiaci vypracovávali interaktívny test v module, v úlohách si vyberali z odpovedí, ktorých správnosť bola vyhodnocovaná automaticky. Žiaci pracovali s modulom v rámci triednej skupiny.

sep 222017
 

8. ročník – Chémia
V rámci hodiny zameranej na opakovanie vedomostí z predošlého ročníka bol využitý interaktívny modul ‘Štruktúra atómu’.
Žiaci si najprv zopakovali informácie pomocou teoretickej časti modulu a neskôr pomocou práce s testovou časťou zistili mieru svojich vedomostí.
Test im vyhodnotil správnosť testových položiek automaticky, v závere zistili svoju percentuálne úspešnosť v teste.

sep 202017
 

8. ročník – Výchova umením
Počas vyučovacej hodiny bola využitá časť modulu Výtvarné umenie, zameraná na kultúru a architektúru. Významné stavby známych architektov mali poslúžiť ako inšpirácia. Osvojené vedomosti si žiaci overili v testovacej časti modulu. V záverečnej časti sme zhodnotili využitie základných princípov v kultúre a architektúre. Ďalej sme zhodnotili využitie základných princípov architektúry a zopakovali si známe architektonické budovy u nás, význam umenia pre dnešok.

sep 202017
 

5. ročník – Geografia
Po zapnutí interaktívnej tabule boli žiaci oboznámení s témou a cieľmi hodiny. Upevňovanie učiva o Slnečnej sústave vizuálne doplnil interaktívny modul s názvom Slnečná sústava, ktorý bol vypracovaný v programe Captivate. Pomocou modulu vizuálne sledovali problematiku Slnka a planét v Slnečnej sústave. Po zopakovaní témy si žiaci na podklade modulu individuálne vypracovávali pracovný list vytvorený k tejto problematike. V závere vyučovacej hodiny žiaci spoločným úsilím odpovedali na jednotlivé otázky, ktoré sa nachádzali v testovej časti interaktívneho modulu. Ich hlasovanie bolo vyjadrené percentuálnym zastúpením úspešnosti riešenia. Použitie modernej učebnej pomôcky prispelo k efektívnejšej výučbe hodiny geografie v piatom ročníku.